Hadımköy’de sanayicinin önü açıldı

Uzun zamandır Arnavutköy, Hadımköy bölgesindeki bazı sanayiciler imar konusunda ciddi sorunlar yaşıyordu. Konunun çözümü için yargıya giden bölgedeki üreticiler, açtıkları davayı kazandı. Böylece imar konusundaki uygulamalar 2012’deki durumuna getirildi. Ancak sanayiciler Arnavutköy Belediyesi’nden 18. Madde uygulamalarının tamamen kaldırılmasını istiyor.

Toplamda 18 milyon metrekarelik alanıyla Türkiye’nin önde gelen entegre üretim merkezleri arasında yer alan
Hadımköy, ihracat pastasında ise yüzde 6’lık paya sahip. 2008 yılına kadar Çatalca Belediyesi’ne bağlı bir belde
belediyesi olan Hadımköy, bu tarihte Belediyeler Kanunu’nun değişmesiyle Arnavutköy Belediyesi’ne bağlandı.
Mevcut dönemde Düzenleme Ortaklık Payı (DOP) yüzde 15 olan Hadımköy’de bu oran belde belediyesi statüsünden
çıkılmasına bağlı olarak değişti. Arnavutköy Belediyesi’ne bağlanmasıyla bölgedeki DOP oranı yüzde 18 artırılırken, bu durum başta bölgedeki sanayiciler olmak üzere birçok kurum ve kuruluşun mağduriyetler yaşamasına neden oldu. Hadımköy Arnavutköy Sanayici ve İşadamları Derneği Başkanı Hüseyin Bozdağ, 2012’de yapılan son planlamayla birlikte Hadımköy bölgesindeki imar planlamalarının askıya alındığını dile getirerek, “Bu planlamaların içerisinde Türkiye Cumhuriyeti Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Devlet Demiryolları (TCDD), Hazine ve Maliye Bakanlığı, Tarım ve Orman
Bakanlığı ve şahıslarla, bölgedeki sanayiciler arasında yapılan değişiklikler neticesinde bazı ortaklıklar doğdu.
Bu ortaklıkta en fazla pay sahip olan kurum TCDD’ydi. Bu nedenle taraflara açılan davaların tamamını sanayiciler
kazandı. Ancak 18. Madde uygulamaları kalkmadı sadece 2012’deki ilk uygulamalarına yeniden dönüldü” şeklinde
konuştu. Arnavutköy belediyesinin uygulamadan vazgeçebileceğini ve sanayicilerin de bu yönde talepte bulunduğuna dikkat çeken Bozdağ, “Buna bağlı olarak hem bölgemizdeki üretim hacmi artacak hem de daha fazla yatırımcı
alacağız” dedi.

Bölgede yeni bir planlama çalışması yapılacak
Arnavutköy Belediyesi’nin yeni bir planlama üzerine çalıştığına dikkat çeken Bozdağ, “Tapularını alan ve yerlerini devredenlerin dışında. Davalarını
kazanan sanayicilere yönelik yeni bir planlama yapılacak. Buradaki detaylar önümüzdeki günlerde şekillenecek. Bu
çalışmalardan dolayı Hadımköy’e herhangi bir imar çalışması yapamıyorsunuz” şeklinde konuştu. Açılan davalarda taraf olanlar arasında TCDD’nin de bulunduğunu ve bu süreçte kurumun da zarar gördüğüne işaret eden Bozdağ,
“Değerleme çalışmaları noktasında da birçok kurumla bir araya geldik. Yapılan değerlemeler sanayiciler açısından
oldukça yüksek maliyetler doğruyordu. Biz, ilk etapta verilen hakların korunması yönünde hareket ettik” dedi.
Pandemi döneminde Hadımköy’deki iş hacminin de artış gösterdiğini ileten Bozdağ, “Şu anda TOGG’un parçalarının önemli bir kısmını bölgemizdeki sanayiciler yapıyor. Buna ilave olarak Türkiye’nin önde gelen cam üreticilerinden birisi 18. Madde sorunu nedeniyle başka bir kente yatırım yapmaya karar verdi. Ayrıca bölgeden Tekirdağ’a taşınan sanayicilerimiz var” şeklinde konuştu. Hadımköy’de sanayicinin önü açıldı Uzun zamandır Arnavutköy, Hadımköy bölgesindeki bazı sanayiciler imar konusunda ciddi sorunlar yaşıyordu. Konunun
çözümü için yargıya giden bölgedeki üreticiler, açtıkları davayı kazandı. Böylece imar konusundaki
uygulamalar 2012’deki durumuna getirildi. Ancak sanayiciler Arnavutköy Belediyesi’nden 18. Madde uygulamalarının tamamen kaldırılmasını istiyor.

Havalimanı ve liman entegrasyonları sağlanacak

Türkiye’de toplam sanayi alanının 280 bin hektar olduğunun ve bunun büyüme trendi gösterdiğini anlatan Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Hasan Büyükdede, “Bunun, 131 bini belediyelerde, 2 bin 300 hektarı serbeste bölgelerde, 19 bin hektarı küçük sanayi bölgelerinde, 15 bin hektarı endüstri bölgelerinde, 109 bin hektarı ise OSB’lerden oluşuyor” şeklinde konuştu. Diğer taraftan Kanal İstanbul’un sanayi yapısına etkisinden bahseden Büyükdede, “Kanal’ın geçtiği güzergahın 5 kilometre sağı ve 5 kilometre solu üzerinde yaklaşık 50 milyon metrekarelik sanayimiz var. Bu bölgedeki sanayi için bir çalışma yaptık. Bu tarz bir projenin hayata geçmesiyle, bölge bir sanayi yolu olacak. Kıraç, Arnavutköy ve çevresindeki sanayi, Hadımköy, karşısında yer alan İkitelli gibi sanayi merkezlerinin bölgedeki havaalanı ve liman entegrasyonları da sağlanarak Hollanda’da bulunan Port Rotterdam modeli tarzında bir yapı oluşturacağız. Bu kapsamda proje konuttan daha çok sanayideki entegrasyona hitap ediyor” görüşünü öne sürdü. Büyükdede, bakanlık olarak bölgenin lojistiğin ve endüstrinin ticari üssü olması hususuna odaklandıklarını kaydetti. Öte yandan Çin’den Türkiye’ye gelen sanayicilerin ciddi bir şekilde yer talebinde bulunduğuna vurgu yapan Büyükdede, “Marmara’da Trakya ve İzmir’de Aliağa bölgesi başta olmak üzere ülkemizin birçok kenti bu hususta yoğun bir şekilde talep alıyor. OSB alanı oluşturmakta zorlanıyoruz. Bundan dolayı odak noktamıza endüstriyel bölgeler oluşturmayı aldık” açıklamasında bulundu. Büyükdede, Türkiye’nin Çin’den gelen yatırım taleplerini karşılaması noktasında önemli bir konuma sahip olduğunu belirtti.